Nachtblut – Todschick

German band Nachtblut mixes dark metal with classical elements, new wave and even western influences. This is wrapped up in rousing rhythms, heavy riffs and catchy, sometimes almost poppy melodies. They criticise modern social issues. Death features in a number of lyrics. ‘Von Hass Getrieben’ has a serene, classically-oriented start. Songs like ‘Todschick’ and ‘Das Leben der Anderen’ are great to roar along to. The changes between musical styles are sometimes quirky, as in ‘Stirb Langsam’ which features folk: live, this will be a great experience. The same goes for ‘Mein Ist Die Hölle’, although it is a bit much at times. The cool turn to a small played part in ‘Schneller Als Der Tod’ is quite surprising.
Askeroth’s striking vocals can occasionally be a little too overpowering. The grim sound forms a special combination with the beautiful stacked vocals/choir singing. The low vocals/storytelling are warm in colour, the wordless grunts are fantastic. The contrasts and twists between lighter elements and the darker music are good. ‘Todschick’ is an exceptional and diverse album.

(7/10) (Napalm Records)

Tracklist:
01 – Von Hass Getrieben
02 – Todschick
03 – Nachtgeweiht
04 – Das Leben der Anderen
05 – Manchmal Kommen Sie Wieder
06 – Mein Ist Die Hölle
07 – Götterstille
08 – Kinder Des Zorns
09 – Stirb Langsam
10 – Schneller Als Der Tod

Line-up:
Askeroth – Vocals
Ablaz – Bass
Skoll – Drums
Greif Guitar


Nachtblut – Todschick

De Duitse band Nachtblut mengt dark metal met klassieke elementen, new wave en zelfs western-invloeden. Dit wordt verpakt in opzwepende ritmes, zware riffs en pakkende, soms bijna poppy melodieën. Ze bekritiseren moderne maatschappelijke kwesties. De dood komt in een aantal teksten terug. ‘Von Hass Getrieben’ heeft een serene, klassiek georiënteerde start. Nummers zoals ‘Todschick’ en ’Das Leben der Anderen’ zijn heerlijk om mee te brullen. De veranderingen tussen muziekstijlen is soms eigenzinnig, zoals in ‘Stirb Langsam’ dat folk bevat: live zal dit een geweldige beleving zijn. Dat geldt ook voor ’Mein Ist Die Hölle’, al is het af en toe wat veel van het goede. De gave wending naar een klein gespeeld deel in ‘Schneller Als Der Tod’ is heel verrassend.
De markante zang van Askeroth kan af en toe iets te overheersend zijn. De grimmige klank vormt een bijzondere combinatie met de mooie gestapelde zang/koorzang. De lage zang/vertelstem is warm van kleur, de woordeloze grunts zijn gaaf. De contrasten en wendingen tussen lichtere elementen en de donkere muziek zijn goed. ‘Todschick’ is een bijzonder en divers album.

(7/10) (Napalm Records)

Please feel free to comment / Reacties zijn van harte welkom

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.