Ingezonden bericht door John Dirven van Factor

Een nieuwe reactie op het bericht “Factor – Lucky numbers”
Auteur: john dirven
vooraf:
is het wenselijk dat ik dit bondig samenvat op mijn tijdlijn?

‘INCOMPETENTIE”

AAN HEN DIE HET AANGAAT 🙂

IK SNAP HET

DAT HET MOEILIJK IS

CAPABELE MENSEN AAN TE TREKKEN

RECENSIES TE SCHRIJVEN

VOOR INTERNETKRANTJES

VRIJWILLIGERS  BAANTJES

VEELAL PRO DEO

MAAR DAAROM MAG JE NOG NIET PERTINENTE ONZIN SCHRIJVEN

ZONDER ACHTERGROND EN VERDIEPING

DE BAND FACTOR

WIL ER GEEN AANDACHT AAN SCHENKEN

‘N ARMOEDIG SCENARIO VINDT MEN

“HET MAAK JE NIET DRUK SCENARIO”

MAAR IK ZEG

OP PERSOONLIJKE TITEL

WAT NIET WAAR IS

IS NIET WAAR

EN DAT MOET DIE MEVROUW MAAR SNAPPEN 🙂

DIE ZICHZELF RECENSENT NOEMT

EN DIE EEN KATTEBELLETJE SCHRIJFT

EN????

DAT MOET ZE  RECHT DOEN……

BIJ EENMAAL BEWUSTWORDING

HEEEEE IK SCHRIJF WEL ERG  NAAST DE MARGE

HET BETREFT

Don’t explain Billie Holiday 1946

by Factor

vocals Linda Jarvis

saxophone Tony Peters

guitar John Dirven

bass guitar Piet Tromp

drums John Rietberg

authentiek geregistreerd

klinkt als toen

enjoy

https://www.facebook.com/JohnDirven/posts/10154887012347259?comment_id=10154887036577259&notif_t=feed_comment&notif_id=1479034704006589

https://www.facebook.com/FACTOR.theband

Wanneer je een cd uitbrengt,

gaan mensen er zich over buigen.

Logisch dat hoort bij het spel,

anders moet je niks maken.

ja je gaat kritiek ontvangen.

Soms is die mooi en soms is die lelijk 🙂

Over smaak valt uiteraard niet te twisten.

Wel over pertinente onwaarheden.

That’s all in the game.

Deze mensen noemen zichzelf recensent.

Je hebt hele vakbekwame

en je hebt hele beroerde recensenten.

Gouden regel is: “Ga nooit in discussie met een recensent”!

Zeker niet als het er eentje betreft die het verschil tussen een drumstokje

en brushes niet auditief weet te benoemen. 

Brushes die worden waargenomen als “RUIS”

en dat is jammer want de recensent houdt van een perfect geluid, schrijft ze.

Esther……

Maar wanneer pertinente onzin geschreven wordt in veelal slecht nederlands,

met stijl-taal en spelarmoede.

Dan moet je na je vriendelijk verzoek “de onwaarheden-fouten” te corrigeren,

zelf maar aan de bel trekken.

Schrijven was ooit mijn beroep dus dat moet nog wel lukken 🙂

Zo werd over dit nummer geschreven in de recensie

dat de drummer de garde hanteert, weet U het weet ik het 🙂

Heel Holland bakt immers.

Maar erger de mevrouw die de recensie schreef,

had dus echt niet in de gaten,

dat de heer Rietberg brushes hanteerde in Don’t explain van Billie Holiday 1946.

Dit schurend geluid van de brushes op de snare,

wordt door haar ervaren als “ruis” hahahahaha

Nee schrijft zij, zij houdt meer van een perfect geluid 🙂

Er is een ruis waarneembaar.

Dan zakt je toch de broek omlaag.

Als zo iemand een recensie over je baby gaat schrijven hahahaha

Authentieke apparatuur uit die tijd geeft immers geen perfect 2016-geluid 🙂

Maar wel vond ze het lekker Jazzy klinken,

goh das weer knap die opmerking

daar het ook een Jazz std. is hahhaha

en ook kon ze horen

dat we wel konden spelen hahahaha

Die Lucky numbers toch want zo dacht ze dat de band heette.

Hoe goed verdiep je je als criticus in het onderwerp van je schrijven.

Even googlen en je weet wie Factor is en wie erin deelnemen.

De ergste slordigheden waar ze zelf mee voor schutstond,

heeft ze alsnog gecorrigeerd.

Maar ik heb uiteraard de eerste tekst in screenshots

voor hen die interesse hebben in dit soort flauwekul 🙂

Dit is wat er nog staat. (zie URL’s hieronder)

Advies als je niks te schrijven hebt, het spoor bijster bent

of lack of talent, schrijf dan niet maar kies een leuke andere hobby.

Wel kregen we 6,5 uit 10 een dikke voldoende

das mooier dan het cijfer dat ik helaas moet geven aan uw matig geschreven opstelletke,

ik kom niet verder dan een 4 :), eb dat is nog netjes,

want zo deed ik die dingskes vroeger af toen ik nog voor de klas stond hahahaha

bron:

http://www.blueszine.nl/2016/11/09/factor-lucky-numbers/

http://kessel-tamerus.nl/Esthers_Blog/bluesrock/factor-lucky-numbers/

WAAROM DAN TOCH EEN REACTIE

HEEL SIMPEL

ER ZIJN MENSEN DIE HET VOOR ZOETE KOEK AANNEMEN

WAT EEN RECENSENT SCHRIJFT

EN DAARMEE WORDT DEZE CD DAN INEENS SCHROMELIJK TEKORT GEDAAN

IMMERS WE WERKEN EEN HALF JAAR AAN EEN PRODUCTIE

EN DAN KOMT ER EEN RECENSIEMUTS

DIE IN 5 MINUTEN WARTAAL DE CD TOTAAL ONTKRACHT

ALLEMAAL GOED MAAR MEN MAG NIET “JOKKEN” 🙂

HIER DE RECENSIE MET DE RECTIFICATIE DOOR MIJ.

DE HOOFDLETTERS ZIJN VAN MIJ HAHAHA

ZULKS VOOR DE LEESBAARHEID

De vijf bandleden van Factor zijn al jarenlang actief in de muziek. Maar Factor is een piep jonge Nederlandse blues band, ze bestaan pas sinds 1 juni van dit jaar. Logisch dat ‘Lucky numbers hun debuut album is. De inspiratie van de muziek komt uit verschillende decennia, allemaal uit de 20e eeuw.

factor_001DE CD IS VORIG JAAR 2015 OPGENOMEN

LIJKT ME EVIDENT DAT WE TOEN OOK BESTONDEN

EN HEEFT WEINIG MET INSPIRATIE TE MAKEN

WE ZIJN GEWOON ZO OUD HAHAHAHA

DUS UIT DIE TIJD

VAN DIE TIJD

Als eerste hoor je een paar zachte solo tonen uit de saxofoon. Waarna de titeltrack een laidback blues vervolg krijgt, met jazzy invloeden. Het orgel, bespeeld door zangeres Linda Jarvis, klinkt op de achtergrond. Linda laat haar stem iets zwoel en zwaar klinken dit past prima in het geheel. Deze titeltrack is behoudend van opzet. Piet Tromp vult het laidback ritme aan met zijn bas. Tony Peters zorgt met zijn saxofoonpartij voor een toegevoegde waarde. Gitaarspel van John Dirven wat hier op volgt idem dito. De zwoele sfeer maakt langzaam plaats voor iets meer power. Maar het geluid klinkt hier wat ‘mottig’. De iets zwoele sfeer is op het laatst nog even te horen.

SOLO TONEN UIT EEN SAXOFOON

IS LASTIG OM ER EEN HEEL AKKOORD UIT TE PERSEN HAHA

ONMOGELIJK ZELFS

OP EEN OVERBLAASDUBBELTOON NA 🙂

BESPEELT IS MET EEN T OP HET EIND 3DE PERSOON ENKELVOUD

JA IS KINDERACHTIG VAN ME

MAAR ALS JE IETS PUBLICEERT MOET JE OP ZIJN MINST DE INBURGERINGSCURSUS ACHTER DE RUG HEBBEN KWA SPELLING

WAT IS IN HEMELSNAAM MOTTIG?

ALS DE SOUND BEDOELD WORDT DIE OP VINTAGE APPARATUUR

TOT STAND IS GEKOMEN

DAN IS DE GESCHIEDENIS MOTTIG VAN AL MIJN IDOLEN 🙂

AL MET AL ER STAAT VOOR MIJ NIETS VAN TOEGEVOEGDE WAARDE 

EEN RECENSIE BEOOGT IETS ECHTS TE ZEGGEN

EN NIET EEN OPSOMMING VAN SIMPEL WAARNEEMBARE DINGEN

ZOALS EEN KLEUTER ZIJN OMGEVING BESCHRIJFT

‘Don’t explain’ is een langzaam gezongen en gespeeld jazzy nummer. Niet alleen langzaam, maar ook zacht gespeeld. Zo te horen beroert John Rietberg zijn drums met de gardes. Helaas is er een 

JA ALS HET LANGZAAM GESPEELD WORDT

IS HET NIET TE DOEN DAT JE HET SNEL GAAT ZINGEN HAHAHA

EN DE RUIS WAARAAN GEREFEREERD WORDT

ZIJN DE BRUSHJES VAN DE HEER RIETBERG.

DAT GEEFT EEN BORSTELEFFECT OP EEN VEL VAN EEN TROMMEL

DE SNARE

VAAK GEBRUIKT IN DE JAZZ

DAT IS GEEN RUIS!!!

WAARMEE AAN EEN GEBREKKIGE OPNAMETECHNIEK GEREFEREERD WORDT 

DE HELE TENEUR IS DAT DE PLAAT VERKEERD KLINKT

DAT IS SMAAK

MAAR DE MASTERAAR DER MASTERAARS HAY ZEELEN

HEEFT ME NU JUIST GECOMPLIMENTEERD MET DE GELUIDSKWALITEIT

BIJ HEM MASTER IK AL VANAF 1991

DESTIJDS HAD IK EEN STUDIO MET TAKE IT FOR GRANTED

IK DENK DAT U NIET HOUDT VAN ANALOGE APPARATUUR

MAAR ALLES KNETTER HARD OP DE 0 dB  DIGITAAL

GEMASTERD WILT HEBBEN

LIEFST MET LOUDNESSSS AAN VOOR DE DYNAMIEK HAHAHA

JA LULLIG ALLEMAAL WAT IK SCHRIJF

MAAR JE HEBT GEEN BAL VERSTAND VAN GELUID

ECHT 0

lichte ruis te horen. Het geheel lijkt zo weg gehaald te zijn uit eerste helft van de vorige eeuw. Qua dat past de lichte ruis er wel in. Mijn voorkeur gaat toch uit naar perfecte geluidskwaliteit. ‘Inner soul’ is één van de nummers waarbij gitarist John een vocale bijdrage levert. Hij heeft een lage stem met een licht ruw randje. Een groot bereik heeft hij niet, maar zijn stem past bij de muziek. Bovendien kleurt zijn stem bij die van Linda. Tijdens live shows kun je bij dit Latijns Amerikaans geïnspireerde ritme vast niet stil blijven staan.

IK VIND HET OOK JAMMER DAT IK GEEN GROOT BEREIK HEB

NET ALS BOB DYLAN DAT JAMMER VINDT VREES IK

DIT IS ZO EEN ONZINNIGE OPMERKING

IK ZING DIT NU EENMAAL

NET ALS LEONARD COHEN MET ZIJN BEREIK HAHAHAHA

VOOR BEREIK WAAR MENSEN ALS EEN SPEER OMDRAAIEN

HEBBEN WE PROGRAMMA’S ALS THÉ VOICE 🙂

IK DRAAG EEN LIED GEEN GOOCHELACT

Voor het eerst ben ik verrast, vooral door de fluit tijdens het experimentele begin van ‘Bad Boy’. De vervormde stem vormt een te groot contrast. Ondanks het pakkende, stampende blues rock ritme dat volgt, weet Lucky numbers het verrassende effect niet vast te houden. Ik hou zeker van contrasten binnen een nummer. Maar ik mis hier deels de eenheid. Het ritme is snel en pakkend, waardoor ‘Lucky numbers toch een aardig nummer weet neer te zetten.

DIE VERVORMDE STEM IS EEN MEGAFOON

VAAK GEBRUIKT  ALS STIJLFIGUUR

DEZE SONG HEET BAD BOY

LUCKY NUMBERS IS EEN ANDERE SONG

EN TEVENS DE TITEL VAN DE CD

DE BAND HEET FACTOR

AL MET AL ERG SLORDIG

EN HET LIJKT EROP DAT HET NATTE VINGERWERK IS

ROCK RITME IS 1 WOORD

IN HET NEDERLANDS SCHRIJF JE 2 SUBSTANTIEVEN

IN EEN SAMENSTELLING ALS 1 WOORD

JA IK KAN LULLIG DOEN

IN HET ENGELS DAARENTEGEN ZIJN HET SEPARATE WOORDEN (IMMER!)

IK ZOU ER VAN DE WINTER EEN CURSUSJE SPELLING TEGEN AAN GOOIEN MOCHT JE JE SCHRIJVERIJ SERIEUS WILLEN NEMEN

ZODAT OOK DERDEN DAN KUNNEN GENIETEN

VAN UW MENING IN GOED NEDERLANDS

DAT HEET WIN WIN

De basis van deze 13 nummers is deels geïnspireerd op eerste helft vorige eeuw. Bij sommige nummers zie je bijna de zwart-wit films voor je. Waarbij de beeldkwaliteit (nog) niet optimaal was. Doordat de muziek veelal laidback is, zou Factor ook in bepaalde eet gelegenheden en lounge bars live kunnen spelen. Het muzikale kunnen is er wel degelijk. Maar doordat de geluidskwaliteit op de cd lang niet overal goed is, komen de muzikale kwaliteiten minder tot uiting. Live zal Factor wel degelijk een kwalitatief goed programma neer kunnen zetten. Hun muziek leent zich er voor om live te improviseren. De liefhebbers van de wat rustigere, traditionele blues zullen Factor zeer zeker waarderen.

KWA EETGELEGENHEDEN

LIJKT HET ME NIET ECHT HANDIG ALS MEN FACTOR ZOU BOEKEN

TENZIJ ER RENNIES IN HET VERRASSINGSMENU GRATIS VERSTREKT WORDEN

WE SPELEN ECHT GEEN LOUNGEMUZIEK

EEN PAAR LAIDBACK SONGS DAT WEL MAAR VAN DE REST GA JE BEHOORLIJK DE POLITIE AAN DE DEUR KRIJGEN

TOT SLOT WE ZIJN ABSOLUUT GEEN BLUESBAND

HELEMAAL NIET !!!!!

IEMAND DIE DAT NIET HOORT !!!!

HEEFT DE BALLEN VERSTAND VAN MUZIEK !!!!

FACTOR HEEFT EEN PAAR SONGS MET BLUESINVLOEDEN

MAAR GROSSO MODO IS HET POP-ROCK

EN AL HELEMAAL GEEN TRADITIONELE BLUES

ALS JE DAT NIET HOORT HEB JE GEEN IDIOOM OPGEBOUWD

KWA MUZIEKSTIJLEN

EN OOK UW ZINSBOUW IS HEMELTERGEND SLECHT.

U HEEFT EEN GOED BEDOELDE RECENSIE PROBEREN TE SCHRIJVEN

EN U ZULT ONGETWIJFELD EEN LEUKE MEVROUW ZIJN

MAAR KWA NEDERLANDS VALT ER NOG VEEL WINST TE BEHALEN,

IN STIJL, GRAMMATICA EN SPELFOUTEN

IK HEB RECHT VAN SPREKEN

IK HEB NAMELIJK UNIVERSITAIR NEDERLANDS GESTUDEERD 🙂

EN DAT GEEFT ALLEMAAL NIKS

MAAR RECTIFICEER KLINKKLARE ONZIN AUB

WAT ZIJN IN HEMELSNAAM GARDES OP EEN DRUMSTEL ?

EN IS HET NIET LOGISCH

DAT EEN NUMMER ALS DON’T EXPLAIN JAZZY KLINKT ?

HET IMMERS EEN JAZZ STANDARD 

IK ZOU HET VOORTAAN MAAR HOUDEN

BIJ EEN REISVERSLAGJE

VAN DE BOERINNENBOND NAAR VALKENBURG

WANT IEMAND DIE DE LEADVOCALISTE NIET OF NAUWELIJKS BESPREEKT LIJKT ME NIET ECHT DE AANGEWEZEN PERSOON

VOOR EEN REVIEW

MENSEN SCHRIJF AUB VOORAL REVIEWS

MAAR IS HET TEVEEL GEVRAAGD

DAT MEN ZICH ENIGSZINS ZICH PROBEERT IN TE LEVEN IN HET ONDERWERP?

HELAAS MOET IK ALS EX-LERAAR NEDERLANDS

EEN ONVOLDOENDE GEVEN VOOR UW OPSTEL

DAT RED IK NIET MET 6,5 UIT 10 PUNTEN

IK VREES DAT U NOG EEN JAARTJE BIJ ME TERUG MOET KOMEN

VOOR WAT BASISVAARDIGHEDEN

(6,5/10) (Blues Company)

TOT SLOT

WAT IK SCHREEF

IN DE LAATSTE MANCHE

NA ZICH TE HEBBEN VERSCHOLEN ACHTER DE EINDREDACTEUR 🙂

TOEN ZE ZE ZICH TOT HEM WENDDE,

WAT MOET IK DOEN WAT MOET DOEN?

DIE HET VOOR HAAR OPNAM IN MIJN SPAMBOX

EEN BOX DIE IK NOOIT BEKIJK

HET IS IMMERS SPAM 🙂

WAAR HEB JE ANDERS EEN SPAMBOX VOOR? HAHAHAHA

GEEN IDEE WAT IE SCHREEF NAAR ME HAHAHAAH

Goede morgen Esther

Ik heb reeds een aantal reacties ontvangen m.b.t. jouw recensie

aangaande de geluidskwaliteit van “Lucky numbers.”

Onze masteraar een prominent in de audiowereld,

die iedereen van betekenis van René Froger tot en met Herman Brood heeft gedaan,

heeft juist in lovende bewoordingen gesproken over de sound van dit album.

Ik master al bij hem sinds 1991.

Zelf werk ik al in studio’s sinds 1989 tot en met heden en na tig albums heb ik wel een klein beetje een visie opgebouwd hoe ik vind dat ik zou willen klinken 🙂

Hij ziet dit als kritiek op zijn werk. Logisch toch. Is hij niet blij mee.

Het album is met analoge apparatuur en vintage apparatuur tot stand gekomen.

Waardoor juist het harde digitale afwezig is. (lees: buizenapparatuur)

Nogmaals zou je a.u.b. zaken die onwaar zijn willen aanpassen?

Iets herschrijven kost nauwelijks tijd indien het deleten betreft van de onjuiste informatie.

Zoals gezegd anders moet ik het zelf rectificeren op mijn facebook (5000 vr.)

en dat wordt dan weer gedeeld etc. door bandleden, vrienden.

Wie zit daar nu op te wachten.

Ik heb liever dat jij dat zelf doet,

ik heb geen zin iets lulligs te moeten gaan schrijven over een recensie waarbij de informatie niet klopt.

De band heet Factor. Het album heet Lucky numbers. 

Maar bij de song Bad Boy staat nu dat wij Lucky numbers heten.

Allemaal heel verwarrend.

Even kijken naar de facebookpagina van mij (je bent immers een vriend van me)

of van Factor had je wat meer info verschaft.

De band bestaat niet sinds 1 juni van dit jaar.

Het album is opgenomen najaar 2015.

De band bestaat sinds voorjaar 2015.

Er is ruim 8 maanden gewerkt aan het album, op zoals ik al schreef,

vintage-apparatuur uit veelal de de jaren 60 om juist die authentieke “oude” sound te bewerkstelligen.

Een sound dij jij mottig noemt. 

Een woord dat ik niet ken maar ongeveer aanvoel wat je ermee zou kunnen bedoelen.

Laat Jimi Hendrix het maar niet horen 🙂

Niet onbelangrijk wij zijn een rock-popband, met een bluesinvloedje hier en daar,

dus absoluut geen traditionele bluesband,

laat ze het maar niet horen de “Bluespolitie”.

Bij drums wordt nooit over gardes gesproken, dat is meer een tool voor in de keuken 🙂

Ik ben afgestudeerd universitair Nederlands en ik heb daarin ook les gegeven.

We moeten niet willen dat ik jouw recensie als een opstel moet gaan beoordelen

om zulks openbaar te maken.

Los het zelf vandaag op dat is het minst opvallend,

anders ben ik genoodzaakt “close reading” een analyse te geven van je recensie.

De cd is zorgvuldig tot stand gekomen, met keuzes voor geluid.

en dat jij kunt horen zoals je schrijft: “dat we wel kunnen spelen” is fijn natuurlijk,

maar ik had niet anders verwacht met 3 conservatorium-Hilversum-gasten

en ons verleden,

hiermee aangevende dat we niet een goedwillend amateurclubje zijn

die vlug een democee-deetje heeft gemaakt.

We hebben heel wat meer op de teller staan dan dat.

Allemaal zo te vinden op facebook e.d.

Nogmaals het gaat absoluut niet over de mening is onze cd goed of niet goed.

Het gaat over de vlotte stijl die naast de waarheid zit over wie we zijn en over de tot stand koming van “Lucky numbers”

Wel als ik een recensie zou schrijven zou ik wat meer in gaan op de leadvocals bijvoorbeeld. Immers zonder die had je niet eens een “plaat”

En bij het heengaan vandaag van mijn held Leonard Cohen ook een man met een heeeeeel klein bereik maar met een enorme zeggingskracht,

is het toch absoluut totaal insignificant hoeveel octaven de man zou hebben aangekund, hij kon de wereld aan. Voor octaven en bereik hebben ze programma ontwikkeld namelijk thé Voice of Holland etc.

Welnu heel verhaal, maar dat verdient ons album dan ook.

Als je een klein beetje je huiswerk zou hebben gedaan,

mvg John Dirven

https://www.facebook.com/JohnDirven/video’s/vb.816902258/10154887006047259/?type=3&theater

ZAL ER EEN COMPILATIE VAN MAKEN

WANT DIT SOORT LUCHTVERPLAATSING

IS BEST WEL DE CATEGORIE

“IGNORANCE WITH AN ATTITUDE”

sorry voor eventuele dubbele mededelingen

was een etappe reactie in 3 keer

die ik niet heb verzonden

zal ik het posten

zal ik het niet posten

ik ben immers 65

moet ik wel meedoen

aan dit pubergedoe ?

en

die ik niet wilde koppelen aan onze song

Don’t explain

en uit luiheid niet wilde samenvatten tot 1 verhaal

maar ge komt er wel uit hahaha

godzijdank

schrijf ik snel

en denk ik nog sneller hhaahhaah

sorry voor evt slordigheden

heb geen redactie gepleegd

net als jullie

mag ik ook alles schrijven

ik denk dat Esther een aardige mevrouw is zonder meer

maar die mevrouw kan niet schrijven

en ik kan dat weten

want ik kan dat namelijk wel 🙂

maar schrijven over dingen waar ze geen verstand van heeft

moet ze maar aan anderen over laten,

want haar enthousiasme dekt absoluut geen inhoud 🙂

stap eens over dat triviale luchtige toontje heen

en verdiep U eens echt in muziek

die meer voorstelt dan het amusement dat U beschrijft

meer kan ik er niet van maken

mvg John Dirven

anyway

als U niet het fatsoen hebt uw flater te doen herleven in een correcte vorm

zal ik zulks voor U doen

in afgeslankte versie

maar niet minder evident 🙂

immers U  doet mee aan de grote mensen wereld

ik zal U daarbij helpen hahaha

neem uw verantwoordelijkheid en erken kutzooi of goed werk 🙂

 

 

16 gedachten over “Ingezonden bericht door John Dirven van Factor”

  1. Goed verhaal , lekker kort ook 😉 Ik heb de review 2 x gelezen en vraag me af waar u het over heeft meneer Dirven ! Ik lees een review waarbij zinnen als “past prima in het geheel” , “zorgt met zijn saxofoon partij voor een toegevoegde waarde” “het gitaarspel van John Dirven idem dito” , “Het muzikale kunnen is er wel degelijk” en “Live zal Factor wel degelijk een kwalitatief goed programma neer kunnen zetten” . Ik lees dit dus niet gefocust op het negatieve maar op het positieve. U heeft gelijk als u zegt: ga nooit met de recensent in discusie maar waarom doet u het toch? IK heb op spotify de cd erbij gepakt en een aantal malen geluisterd. De ruis op Don’t explain zit er zeker in ! Luister op 4:10, geen brushes meer aanwezig, wel ruis, waarschijnlijk in het gitaarspoor, het geluid van de versterker. Begrijp me goed: Ik vind dit mooi !! Het past bij het nummer ! Mevrouw Kessels schrijft dat ook: “Qua dat past de lichte ruis er wel in” alleen heeft ze een voorkeur voor het geheel zonder ruis. Daar is niks mis mee, alleen de smaak van de recensent is anders dan die van ons 😉
    (Ook ik had nog nooit van gardes gehoord maar vind het eigenlijk wel een prima woord in het nederlands)
    Het feit dat u een compliment krijgt van de grote masteraar Hay Zeelen zegt mij niet veel. Elke zaterdag zijn er talloze f-pupillen die een compliment krijgen na een gewonnen wedstrijd. Kunnen ze goed voetballen? Misschien, maar je mag hun kunnen niet vergelijken met hun trainer meneer Dirven. Het is een aardig album geworden, dat zegt mevrouw Kessels ook (Ik had het album zelf een half punt hoger gegeven, maar meer ook niet).
    Ik lees als muziekliefhebber graag reviews op internet van binnen- en buitenlandse sites.
    Een 6,5 is voor mij geen reden om een album niet aan te schaffen, uw reactie op uw eigen review echter wel.
    Ik kan me niet herinneren ooit een ingezonden brief te hebben gelezen van een band als reactie op een review. Het is werkelijk schandalig hoe u uw naam en die van uw band te grabbel gooit. Een bombardement aan verwijten aan het adres van de recensent die al jaren prima reviews schrijft voor de blues- en progwereld is werkelijk beneden alle peil. Dat u zichzelf een aantal veren in uw achterste wilt steken is mooi maar u zet uzelf neer als een verongelijkt kind, niks meer, niks minder. Een cd die geweldig is en goed geproduceerd vind zijn weg wel na de muziekliefhebber, wat voor cijfer je het ook geeft. Uw reactie op deze review staat bol van de frustratie, alsof uw carriere als muzikant om zeep is geholpen. Ik had dat idee niet na het lezen van de review, na het lezen van uw ingezonden brief ga ik daar aan twijfelen. Maak muziek met plezier, neem reviews voor lief en geniet van wat er wel is !

    Groetjes Ton

    Beantwoorden
  2. Wat een gefrustreerde zielepoot zeg..
    Esther ga zo door met je recensies, ik zie en lees er een hoop maar die van jou zijn altijd raak.
    Ik zal niet inhoudelijk op deze ”brief” ingaan maar nog nooit iets dergelijks van een normale muzikant gezien.

    Beantwoorden
  3. Jezus wat een spelfouten! En die durft jou te corrigeren Esther? Gewoon doorgaan, je doet het goed!!! En als die prutser zeker was van zn muziek en 100% zeker was dat er geen ruis in zat zou ie er niet eens tegenin gaan. Hij weet dus zelf gewoon ook dat zn cd’tje bagger is!

    Beantwoorden

Please feel free to comment / Reacties zijn van harte welkom

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: