De vijf bandleden van Factor zijn al jarenlang actief in de muziek. Maar Factor is een piep jonge Nederlandse blues band, ze bestaan pas sinds 1 juni van dit jaar. Logisch dat ‘Lucky numbers’ hun debuut album is. De inspiratie van de muziek komt uit verschillende decennia, allemaal uit de 20e eeuw.
Als eerste hoor je een paar zachte solo tonen uit de saxofoon. Waarna de titeltrack een laidback blues vervolg krijgt, met jazzy invloeden. Het orgel, bespeeld door zangeres Linda Jarvis, klinkt op de achtergrond. Linda laat haar stem iets zwoel en zwaar klinken dit past prima in het geheel. Deze titeltrack is behoudend van opzet. Piet Tromp vult het laidback ritme aan met zijn bas. Tony Peters zorgt met zijn saxofoon partij voor een toegevoegde waarde. Gitaarspel van John Dirven wat hier op volgt idem dito. De zwoele sfeer maakt langzaam plaats voor iets meer power. Maar het geluid klinkt hier wat ‘mottig’. De iets zwoele sfeer is op het laatst nog even te horen.
‘Don’t explain’ is een langzaam gezongen en gespeeld jazzy nummer. Niet alleen langzaam, maar ook zacht gespeeld. Zo te horen beroert John Rietberg zijn drums met de gardes. Helaas is er een lichte ruis te horen. Het geheel lijkt zo weg gehaald te zijn uit eerste helft van de vorige eeuw. Qua dat past de lichte ruis er wel in. Mijn voorkeur gaat toch uit naar perfecte geluidskwaliteit. ‘Inner soul’ is één van de nummers waarbij gitarist John een vocale bijdrage levert. Hij heeft een lage stem met een licht ruw randje. Een groot bereik heeft hij niet, maar zijn stem past bij de muziek. Bovendien kleurt zijn stem bij die van Linda. Tijdens live shows kun je bij dit Latijns Amerikaans geïnspireerde ritme vast niet stil blijven staan.
Voor het eerst ben ik verrast, vooral door de fluit tijdens het experimentele begin van ‘Bad Boy’. De vervormde stem vormt een te groot contrast. Ondanks het pakkende, stampende blues rock ritme dat volgt, weet Factor het verrassende effect niet vast te houden. Ik hou zeker van contrasten binnen een nummer. Maar ik mis hier deels de eenheid. Het ritme is snel en pakkend, waardoor ‘Factor’ toch een aardig nummer weet neer te zetten.
De basis van deze 13 nummers is deels geïnspireerd op eerste helft vorige eeuw. Bij sommige nummers zie je bijna de zwart-wit films voor je. Waarbij de beeldkwaliteit (nog) niet optimaal was. Doordat de muziek veelal laidback is, zou Factor ook in bepaalde eet gelegenheden en lounge bars live kunnen spelen. Het muzikale kunnen is er wel degelijk. Maar doordat de geluidskwaliteit op de cd lang niet overal goed is, komen de muzikale kwaliteiten minder tot uiting. Live zal Factor wel degelijk een kwalitatief goed programma neer kunnen zetten. Hun muziek leent zich er voor om live te improviseren. De liefhebbers van de wat rustigere, traditionele blues zullen Factor zeer zeker waarderen.
(6,5/10) (Blues Company)
Facebook: Factor
Om te voorkomen dat mijn blog een discussie platform wordt plaats ik vanaf nu geen reacties meer op bovenstaand bericht.
Groetjes, Esther
🙂
Wellicht moet Dirven eens aan zn hart denken….
De heer Dirven zegt schrijver te zijn geweest. Helaas kan ik aan zijn verhaal verder kop noch staart vinden. Vervelend als iemand de perceptie van een luisteraar onder de mat probeert te vegen. Wat een recensent hoort, horen anderen ook – dus misschien beter serieus nemen?
Dank je wel Angelo.
Ik had zeker verwacht dat anderen de lichte ruis ook zouden horen. Ik had niet verwacht dat een lichte ruis zoveel stof zou doen opwaaien.
Groetjes, Esther
In 24 jaar in de muziekwereld rondlopende, de meest kinderachtige reactie die ik ooit heb gelezen van een muzikant. Meneer Dirven durfde niet met mij in gesprek te gaan, waarschijnlijk omdat hij zelf ook wel wist dat hij fout zat. Een overduidelijke reactie van iemand die jaren heeft gestreden om het ’te maken’ in de muziekindustrie. Zoals zovelen. en een van de ook zovelen die het gewoon net niet hebben gehaald. De echte groten zal je niet horen klagen; Die staan daar boven. Zij die weten dat ze net niet goed genoeg zijn, zijn altijd degenen voor wie het nooit goed genoeg is.
Toen Esther bij mij kwam dat Dhr Dirven haar zat lastig te vallen met tientallen berichtjes, heb ik de cd zelf ook beluisterd. Kwastjes, brushes of gardes is een interpretatie die de een als dit en de ander als dat opvangt. Maar naast die brushes, kwastjes of gardes, hoorde ook ik gewoon een erg irritante ruis op het album. En niet een die mee is gekomen uit eventuele buizenversterkers of dergelijke, maar gewoon een ruis in de opname. Hoge tonen verdwijnen als eerste in het gehoor en aangezien Dhr Dirven zelf al aangeeft 65 jaar te zijn, is het goed mogelijk dat hij die ruis inderdaad niet hoort. Dat Esther niet hoort of iets gardes of brushes zijn kan Dhr Dirven idd niets aan veranderen. Dat Dhr Dirven zelf de ruis niet hoort kan Esther echter niets aan veranderen.
De verschillende dreigenmenten echter die Esther op haar eigen Facebookchat heeft gekregen (en naar mij doorgestuurd onder het motto “wat moet ik hier mee aan? ” getuigen echter niet van een slecht gehoor, maar uit een bijzonder kinderachtige en schandalige benadering. Haar daarbij aanvallen over haar schrijfstijl, tsja… Iedereen die Esther kent, weet dat wat er uit haar pen komt bovenmatig goed is gezien haar geschiedenis. Mensen daarop aanvallen… tsja… Dat noem ik niet eens kinderachtig… dat zou nog te veel eer zijn…
Dank je wel Norman. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die verbaasd is.
Groetjes, Esther
vooraf:
is het wenselijk dat ik dit bondig samenvat op mijn tijdlijn?
‘INCOMPETENTIE”
AAN HEN DIE HET AANGAAT 🙂
IK SNAP HET
DAT HET MOEILIJK IS
CAPABELE MENSEN AAN TE TREKKEN
RECENSIES TE SCHRIJVEN
VOOR INTERNETKRANTJES
VRIJWILLIGERS BAANTJES
VEELAL PRO DEO
MAAR DAAROM MAG JE NOG NIET PERTINENTE ONZIN SCHRIJVEN
ZONDER ACHTERGROND EN VERDIEPING
DE BAND FACTOR
WIL ER GEEN AANDACHT AAN SCHENKEN
‘N ARMOEDIG SCENARIO VINDT MEN
“HET MAAK JE NIET DRUK SCENARIO”
MAAR IK ZEG
OP PERSOONLIJKE TITEL
WAT NIET WAAR IS
IS NIET WAAR
EN DAT MOET DIE MEVROUW MAAR SNAPPEN 🙂
DIE ZICHZELF RECENSENT NOEMT
EN DIE EEN KATTEBELLETJE SCHRIJFT
EN????
DAT MOET ZE RECHT DOEN……
BIJ EENMAAL BEWUSTWORDING
HEEEEE IK SCHRIJF WEL ERG NAAST DE MARGE
HET BETREFT
Don’t explain Billie Holiday 1946
by Factor
vocals Linda Jarvis
saxophone Tony Peters
guitar John Dirven
bass guitar Piet Tromp
drums John Rietberg
authentiek geregistreerd
klinkt als toen
enjoy
https://www.facebook.com/JohnDirven/posts/10154887012347259?comment_id=10154887036577259¬if_t=feed_comment¬if_id=1479034704006589
https://www.facebook.com/FACTOR.theband
Wanneer je een cd uitbrengt,
gaan mensen er zich over buigen.
Logisch dat hoort bij het spel,
anders moet je niks maken.
ja je gaat kritiek ontvangen.
Soms is die mooi en soms is die lelijk 🙂
Over smaak valt uiteraard niet te twisten.
Wel over pertinente onwaarheden.
That’s all in the game.
Deze mensen noemen zichzelf recensent.
Je hebt hele vakbekwame
en je hebt hele beroerde recensenten.
Gouden regel is: “Ga nooit in discussie met een recensent”!
Zeker niet als het er eentje betreft die het verschil tussen een drumstokje
en brushes niet auditief weet te benoemen.
Brushes die worden waargenomen als “RUIS”
en dat is jammer want de recensent houdt van een perfect geluid, schrijft ze.
Esther……
Maar wanneer pertinente onzin geschreven wordt in veelal slecht nederlands,
met stijl-taal en spelarmoede.
Dan moet je na je vriendelijk verzoek “de onwaarheden-fouten” te corrigeren,
zelf maar aan de bel trekken.
Schrijven was ooit mijn beroep dus dat moet nog wel lukken 🙂
Zo werd over dit nummer geschreven in de recensie
dat de drummer de garde hanteert, weet U het weet ik het 🙂
Heel Holland bakt immers.
Maar erger de mevrouw die de recensie schreef,
had dus echt niet in de gaten,
dat de heer Rietberg brushes hanteerde in Don’t explain van Billie Holiday 1946.
Dit schurend geluid van de brushes op de snare,
wordt door haar ervaren als “ruis” hahahahaha
Nee schrijft zij, zij houdt meer van een perfect geluid 🙂
Er is een ruis waarneembaar.
Dan zakt je toch de broek omlaag.
Als zo iemand een recensie over je baby gaat schrijven hahahaha
Authentieke apparatuur uit die tijd geeft immers geen perfect 2016-geluid 🙂
Maar wel vond ze het lekker Jazzy klinken,
goh das weer knap die opmerking
daar het ook een Jazz std. is hahhaha
en ook kon ze horen
dat we wel konden spelen hahahaha
Die Lucky numbers toch want zo dacht ze dat de band heette.
Hoe goed verdiep je je als criticus in het onderwerp van je schrijven.
Even googlen en je weet wie Factor is en wie erin deelnemen.
De ergste slordigheden waar ze zelf mee voor schutstond,
heeft ze alsnog gecorrigeerd.
Maar ik heb uiteraard de eerste tekst in screenshots
voor hen die interesse hebben in dit soort flauwekul 🙂
Dit is wat er nog staat. (zie URL’s hieronder)
Advies als je niks te schrijven hebt, het spoor bijster bent
of lack of talent, schrijf dan niet maar kies een leuke andere hobby.
Wel kregen we 6,5 uit 10 een dikke voldoende
das mooier dan het cijfer dat ik helaas moet geven aan uw matig geschreven opstelletke,
ik kom niet verder dan een 4 :), eb dat is nog netjes,
want zo deed ik die dingskes vroeger af toen ik nog voor de klas stond hahahaha
bron:
http://www.blueszine.nl/2016/11/09/factor-lucky-numbers/
http://kessel-tamerus.nl/Esthers_Blog/bluesrock/factor-lucky-numbers/
WAAROM DAN TOCH EEN REACTIE
HEEL SIMPEL
ER ZIJN MENSEN DIE HET VOOR ZOETE KOEK AANNEMEN
WAT EEN RECENSENT SCHRIJFT
EN DAARMEE WORDT DEZE CD DAN INEENS SCHROMELIJK TEKORT GEDAAN
IMMERS WE WERKEN EEN HALF JAAR AAN EEN PRODUCTIE
EN DAN KOMT ER EEN RECENSIEMUTS
DIE IN 5 MINUTEN WARTAAL DE CD TOTAAL ONTKRACHT
ALLEMAAL GOED MAAR MEN MAG NIET “JOKKEN” 🙂
HIER DE RECENSIE MET DE RECTIFICATIE DOOR MIJ.
DE HOOFDLETTERS ZIJN VAN MIJ HAHAHA
ZULKS VOOR DE LEESBAARHEID
De vijf bandleden van Factor zijn al jarenlang actief in de muziek. Maar Factor is een piep jonge Nederlandse blues band, ze bestaan pas sinds 1 juni van dit jaar. Logisch dat ‘Lucky numbers hun debuut album is. De inspiratie van de muziek komt uit verschillende decennia, allemaal uit de 20e eeuw.
DE CD IS VORIG JAAR 2015 OPGENOMEN
LIJKT ME EVIDENT DAT WE TOEN OOK BESTONDEN
EN HEEFT WEINIG MET INSPIRATIE TE MAKEN
WE ZIJN GEWOON ZO OUD HAHAHAHA
DUS UIT DIE TIJD
VAN DIE TIJD
Als eerste hoor je een paar zachte solo tonen uit de saxofoon. Waarna de titeltrack een laidback blues vervolg krijgt, met jazzy invloeden. Het orgel, bespeeld door zangeres Linda Jarvis, klinkt op de achtergrond. Linda laat haar stem iets zwoel en zwaar klinken dit past prima in het geheel. Deze titeltrack is behoudend van opzet. Piet Tromp vult het laidback ritme aan met zijn bas. Tony Peters zorgt met zijn saxofoonpartij voor een toegevoegde waarde. Gitaarspel van John Dirven wat hier op volgt idem dito. De zwoele sfeer maakt langzaam plaats voor iets meer power. Maar het geluid klinkt hier wat ‘mottig’. De iets zwoele sfeer is op het laatst nog even te horen.
SOLO TONEN UIT EEN SAXOFOON
IS LASTIG OM ER EEN HEEL AKKOORD UIT TE PERSEN HAHA
ONMOGELIJK ZELFS
OP EEN OVERBLAASDUBBELTOON NA 🙂
BESPEELT IS MET EEN T OP HET EIND 3DE PERSOON ENKELVOUD
JA IS KINDERACHTIG VAN ME
MAAR ALS JE IETS PUBLICEERT MOET JE OP ZIJN MINST DE INBURGERINGSCURSUS ACHTER DE RUG HEBBEN KWA SPELLING
WAT IS IN HEMELSNAAM MOTTIG?
ALS DE SOUND BEDOELD WORDT DIE OP VINTAGE APPARATUUR
TOT STAND IS GEKOMEN
DAN IS DE GESCHIEDENIS MOTTIG VAN AL MIJN IDOLEN 🙂
AL MET AL ER STAAT VOOR MIJ NIETS VAN TOEGEVOEGDE WAARDE
EEN RECENSIE BEOOGT IETS ECHTS TE ZEGGEN
EN NIET EEN OPSOMMING VAN SIMPEL WAARNEEMBARE DINGEN
ZOALS EEN KLEUTER ZIJN OMGEVING BESCHRIJFT
‘Don’t explain’ is een langzaam gezongen en gespeeld jazzy nummer. Niet alleen langzaam, maar ook zacht gespeeld. Zo te horen beroert John Rietberg zijn drums met de gardes. Helaas is er een
JA ALS HET LANGZAAM GESPEELD WORDT
IS HET NIET TE DOEN DAT JE HET SNEL GAAT ZINGEN HAHAHA
EN DE RUIS WAARAAN GEREFEREERD WORDT
ZIJN DE BRUSHJES VAN DE HEER RIETBERG.
DAT GEEFT EEN BORSTELEFFECT OP EEN VEL VAN EEN TROMMEL
DE SNARE
VAAK GEBRUIKT IN DE JAZZ
DAT IS GEEN RUIS!!!
WAARMEE AAN EEN GEBREKKIGE OPNAMETECHNIEK GEREFEREERD WORDT
DE HELE TENEUR IS DAT DE PLAAT VERKEERD KLINKT
DAT IS SMAAK
MAAR DE MASTERAAR DER MASTERAARS HAY ZEELEN
HEEFT ME NU JUIST GECOMPLIMENTEERD MET DE GELUIDSKWALITEIT
BIJ HEM MASTER IK AL VANAF 1991
DESTIJDS HAD IK EEN STUDIO MET TAKE IT FOR GRANTED
IK DENK DAT U NIET HOUDT VAN ANALOGE APPARATUUR
MAAR ALLES KNETTER HARD OP DE 0 dB DIGITAAL
GEMASTERD WILT HEBBEN
LIEFST MET LOUDNESSSS AAN VOOR DE DYNAMIEK HAHAHA
JA LULLIG ALLEMAAL WAT IK SCHRIJF
MAAR JE HEBT GEEN BAL VERSTAND VAN GELUID
ECHT 0
lichte ruis te horen. Het geheel lijkt zo weg gehaald te zijn uit eerste helft van de vorige eeuw. Qua dat past de lichte ruis er wel in. Mijn voorkeur gaat toch uit naar perfecte geluidskwaliteit. ‘Inner soul’ is één van de nummers waarbij gitarist John een vocale bijdrage levert. Hij heeft een lage stem met een licht ruw randje. Een groot bereik heeft hij niet, maar zijn stem past bij de muziek. Bovendien kleurt zijn stem bij die van Linda. Tijdens live shows kun je bij dit Latijns Amerikaans geïnspireerde ritme vast niet stil blijven staan.
IK VIND HET OOK JAMMER DAT IK GEEN GROOT BEREIK HEB
NET ALS BOB DYLAN DAT JAMMER VINDT VREES IK
DIT IS ZO EEN ONZINNIGE OPMERKING
IK ZING DIT NU EENMAAL
NET ALS LEONARD COHEN MET ZIJN BEREIK HAHAHAHA
VOOR BEREIK WAAR MENSEN ALS EEN SPEER OMDRAAIEN
HEBBEN WE PROGRAMMA’S ALS THÉ VOICE 🙂
IK DRAAG EEN LIED GEEN GOOCHELACT
Voor het eerst ben ik verrast, vooral door de fluit tijdens het experimentele begin van ‘Bad Boy’. De vervormde stem vormt een te groot contrast. Ondanks het pakkende, stampende blues rock ritme dat volgt, weet Lucky numbers het verrassende effect niet vast te houden. Ik hou zeker van contrasten binnen een nummer. Maar ik mis hier deels de eenheid. Het ritme is snel en pakkend, waardoor ‘Lucky numbers toch een aardig nummer weet neer te zetten.
DIE VERVORMDE STEM IS EEN MEGAFOON
VAAK GEBRUIKT ALS STIJLFIGUUR
DEZE SONG HEET BAD BOY
LUCKY NUMBERS IS EEN ANDERE SONG
EN TEVENS DE TITEL VAN DE CD
DE BAND HEET FACTOR
AL MET AL ERG SLORDIG
EN HET LIJKT EROP DAT HET NATTE VINGERWERK IS
ROCK RITME IS 1 WOORD
IN HET NEDERLANDS SCHRIJF JE 2 SUBSTANTIEVEN
IN EEN SAMENSTELLING ALS 1 WOORD
JA IK KAN LULLIG DOEN
IN HET ENGELS DAARENTEGEN ZIJN HET SEPARATE WOORDEN (IMMER!)
IK ZOU ER VAN DE WINTER EEN CURSUSJE SPELLING TEGEN AAN GOOIEN MOCHT JE JE SCHRIJVERIJ SERIEUS WILLEN NEMEN
ZODAT OOK DERDEN DAN KUNNEN GENIETEN
VAN UW MENING IN GOED NEDERLANDS
DAT HEET WIN WIN
De basis van deze 13 nummers is deels geïnspireerd op eerste helft vorige eeuw. Bij sommige nummers zie je bijna de zwart-wit films voor je. Waarbij de beeldkwaliteit (nog) niet optimaal was. Doordat de muziek veelal laidback is, zou Factor ook in bepaalde eet gelegenheden en lounge bars live kunnen spelen. Het muzikale kunnen is er wel degelijk. Maar doordat de geluidskwaliteit op de cd lang niet overal goed is, komen de muzikale kwaliteiten minder tot uiting. Live zal Factor wel degelijk een kwalitatief goed programma neer kunnen zetten. Hun muziek leent zich er voor om live te improviseren. De liefhebbers van de wat rustigere, traditionele blues zullen Factor zeer zeker waarderen.
KWA EETGELEGENHEDEN
LIJKT HET ME NIET ECHT HANDIG ALS MEN FACTOR ZOU BOEKEN
TENZIJ ER RENNIES IN HET VERRASSINGSMENU GRATIS VERSTREKT WORDEN
WE SPELEN ECHT GEEN LOUNGEMUZIEK
EEN PAAR LAIDBACK SONGS DAT WEL MAAR VAN DE REST GA JE BEHOORLIJK DE POLITIE AAN DE DEUR KRIJGEN
TOT SLOT WE ZIJN ABSOLUUT GEEN BLUESBAND
HELEMAAL NIET !!!!!
IEMAND DIE DAT NIET HOORT !!!!
HEEFT DE BALLEN VERSTAND VAN MUZIEK !!!!
FACTOR HEEFT EEN PAAR SONGS MET BLUESINVLOEDEN
MAAR GROSSO MODO IS HET POP-ROCK
EN AL HELEMAAL GEEN TRADITIONELE BLUES
ALS JE DAT NIET HOORT HEB JE GEEN IDIOOM OPGEBOUWD
KWA MUZIEKSTIJLEN
EN OOK UW ZINSBOUW IS HEMELTERGEND SLECHT.
U HEEFT EEN GOED BEDOELDE RECENSIE PROBEREN TE SCHRIJVEN
EN U ZULT ONGETWIJFELD EEN LEUKE MEVROUW ZIJN
MAAR KWA NEDERLANDS VALT ER NOG VEEL WINST TE BEHALEN,
IN STIJL, GRAMMATICA EN SPELFOUTEN
IK HEB RECHT VAN SPREKEN
IK HEB NAMELIJK UNIVERSITAIR NEDERLANDS GESTUDEERD 🙂
EN DAT GEEFT ALLEMAAL NIKS
MAAR RECTIFICEER KLINKKLARE ONZIN AUB
WAT ZIJN IN HEMELSNAAM GARDES OP EEN DRUMSTEL ?
EN IS HET NIET LOGISCH
DAT EEN NUMMER ALS DON’T EXPLAIN JAZZY KLINKT ?
HET IMMERS EEN JAZZ STANDARD
IK ZOU HET VOORTAAN MAAR HOUDEN
BIJ EEN REISVERSLAGJE
VAN DE BOERINNENBOND NAAR VALKENBURG
WANT IEMAND DIE DE LEADVOCALISTE NIET OF NAUWELIJKS BESPREEKT LIJKT ME NIET ECHT DE AANGEWEZEN PERSOON
VOOR EEN REVIEW
MENSEN SCHRIJF AUB VOORAL REVIEWS
MAAR IS HET TEVEEL GEVRAAGD
DAT MEN ZICH ENIGSZINS ZICH PROBEERT IN TE LEVEN IN HET ONDERWERP?
HELAAS MOET IK ALS EX-LERAAR NEDERLANDS
EEN ONVOLDOENDE GEVEN VOOR UW OPSTEL
DAT RED IK NIET MET 6,5 UIT 10 PUNTEN
IK VREES DAT U NOG EEN JAARTJE BIJ ME TERUG MOET KOMEN
VOOR WAT BASISVAARDIGHEDEN
(6,5/10) (Blues Company)
TOT SLOT
WAT IK SCHREEF
IN DE LAATSTE MANCHE
NA ZICH TE HEBBEN VERSCHOLEN ACHTER DE EINDREDACTEUR 🙂
TOEN ZE ZE ZICH TOT HEM WENDDE,
WAT MOET IK DOEN WAT MOET DOEN?
DIE HET VOOR HAAR OPNAM IN MIJN SPAMBOX
EEN BOX DIE IK NOOIT BEKIJK
HET IS IMMERS SPAM 🙂
WAAR HEB JE ANDERS EEN SPAMBOX VOOR? HAHAHAHA
GEEN IDEE WAT IE SCHREEF NAAR ME HAHAHAAH
Goede morgen Esther
Ik heb reeds een aantal reacties ontvangen m.b.t. jouw recensie
aangaande de geluidskwaliteit van “Lucky numbers.”
Onze masteraar een prominent in de audiowereld,
die iedereen van betekenis van René Froger tot en met Herman Brood heeft gedaan,
heeft juist in lovende bewoordingen gesproken over de sound van dit album.
Ik master al bij hem sinds 1991.
Zelf werk ik al in studio’s sinds 1989 tot en met heden en na tig albums heb ik wel een klein beetje een visie opgebouwd hoe ik vind dat ik zou willen klinken 🙂
Hij ziet dit als kritiek op zijn werk. Logisch toch. Is hij niet blij mee.
Het album is met analoge apparatuur en vintage apparatuur tot stand gekomen.
Waardoor juist het harde digitale afwezig is. (lees: buizenapparatuur)
Nogmaals zou je a.u.b. zaken die onwaar zijn willen aanpassen?
Iets herschrijven kost nauwelijks tijd indien het deleten betreft van de onjuiste informatie.
Zoals gezegd anders moet ik het zelf rectificeren op mijn facebook (5000 vr.)
en dat wordt dan weer gedeeld etc. door bandleden, vrienden.
Wie zit daar nu op te wachten.
Ik heb liever dat jij dat zelf doet,
ik heb geen zin iets lulligs te moeten gaan schrijven over een recensie waarbij de informatie niet klopt.
De band heet Factor. Het album heet Lucky numbers.
Maar bij de song Bad Boy staat nu dat wij Lucky numbers heten.
Allemaal heel verwarrend.
Even kijken naar de facebookpagina van mij (je bent immers een vriend van me)
of van Factor had je wat meer info verschaft.
De band bestaat niet sinds 1 juni van dit jaar.
Het album is opgenomen najaar 2015.
De band bestaat sinds voorjaar 2015.
Er is ruim 8 maanden gewerkt aan het album, op zoals ik al schreef,
vintage-apparatuur uit veelal de de jaren 60 om juist die authentieke “oude” sound te bewerkstelligen.
Een sound dij jij mottig noemt.
Een woord dat ik niet ken maar ongeveer aanvoel wat je ermee zou kunnen bedoelen.
Laat Jimi Hendrix het maar niet horen 🙂
Niet onbelangrijk wij zijn een rock-popband, met een bluesinvloedje hier en daar,
dus absoluut geen traditionele bluesband,
laat ze het maar niet horen de “Bluespolitie”.
Bij drums wordt nooit over gardes gesproken, dat is meer een tool voor in de keuken 🙂
Ik ben afgestudeerd universitair Nederlands en ik heb daarin ook les gegeven.
We moeten niet willen dat ik jouw recensie als een opstel moet gaan beoordelen
om zulks openbaar te maken.
Los het zelf vandaag op dat is het minst opvallend,
anders ben ik genoodzaakt “close reading” een analyse te geven van je recensie.
De cd is zorgvuldig tot stand gekomen, met keuzes voor geluid.
en dat jij kunt horen zoals je schrijft: “dat we wel kunnen spelen” is fijn natuurlijk,
maar ik had niet anders verwacht met 3 conservatorium-Hilversum-gasten
en ons verleden,
hiermee aangevende dat we niet een goedwillend amateurclubje zijn
die vlug een democee-deetje heeft gemaakt.
We hebben heel wat meer op de teller staan dan dat.
Allemaal zo te vinden op facebook e.d.
Nogmaals het gaat absoluut niet over de mening is onze cd goed of niet goed.
Het gaat over de vlotte stijl die naast de waarheid zit over wie we zijn en over de tot stand koming van “Lucky numbers”
Wel als ik een recensie zou schrijven zou ik wat meer in gaan op de leadvocals bijvoorbeeld. Immers zonder die had je niet eens een “plaat”
En bij het heengaan vandaag van mijn held Leonard Cohen ook een man met een heeeeeel klein bereik maar met een enorme zeggingskracht,
is het toch absoluut totaal insignificant hoeveel octaven de man zou hebben aangekund, hij kon de wereld aan. Voor octaven en bereik hebben ze programma ontwikkeld namelijk thé Voice of Holland etc.
Welnu heel verhaal, maar dat verdient ons album dan ook.
Als je een klein beetje je huiswerk zou hebben gedaan,
mvg John Dirven
https://www.facebook.com/JohnDirven/video's/vb.816902258/10154887006047259/?type=3&theater
ZAL ER EEN COMPILATIE VAN MAKEN
WANT DIT SOORT LUCHTVERPLAATSING
IS BEST WEL DE CATEGORIE
“IGNORANCE WITH AN ATTITUDE”
sorry voor eventuele dubbele mededelingen
was een etappe reactie in 3 keer
die ik niet heb verzonden
zal ik het posten
zal ik het niet posten
ik ben immers 65
moet ik wel meedoen
aan dit pubergedoe ?
en
die ik niet wilde koppelen aan onze song
Don’t explain
en uit luiheid niet wilde samenvatten tot 1 verhaal
maar ge komt er wel uit hahaha
godzijdank
schrijf ik snel
en denk ik nog sneller hhaahhaah
sorry voor evt slordigheden
heb geen redactie gepleegd
net als jullie
mag ik ook alles schrijven
ik denk dat Esther een aardige mevrouw is zonder meer
maar die mevrouw kan niet schrijven
en ik kan dat weten
want ik kan dat namelijk wel 🙂
maar schrijven over dingen waar ze geen verstand van heeft
moet ze maar aan anderen over laten,
want haar enthousiasme dekt absoluut geen inhoud 🙂
stap eens over dat triviale luchtige toontje heen
en verdiep U eens echt in muziek
die meer voorstelt dan het amusement dat U beschrijft
meer kan ik er niet van maken
mvg John Dirven
anyway
als U niet het fatsoen hebt uw flater te doen herleven in een correcte vorm
zal ik zulks voor U doen
in afgeslankte versie
maar niet minder evident 🙂
immers U doet mee aan de grote mensen wereld
ik zal U daarbij helpen hahaha
neem uw verantwoordelijkheid en erken kutzooi of goed werk 🙂
zeer fijne ervaren muzikanten, ken ze al jaren