Factor – Lucky numbers

download

De vijf bandleden van Factor zijn al jarenlang actief in de muziek. Maar Factor is een piep jonge Nederlandse blues band, ze bestaan pas sinds 1 juni van dit jaar. Logisch dat ‘Lucky numbers’ hun debuut album is. De inspiratie van de muziek komt uit verschillende decennia, allemaal uit de 20e eeuw.

Als eerste hoor je een paar zachte solo tonen uit de saxofoon. Waarna de titeltrack een laidback blues vervolg krijgt, met jazzy invloeden. Het orgel, bespeeld door zangeres Linda Jarvis, klinkt op de achtergrond. Linda laat haar stem iets zwoel en zwaar klinken dit past prima in het geheel. Deze titeltrack is behoudend van opzet. Piet Tromp vult het laidback ritme aan met zijn bas. Tony Peters zorgt met zijn saxofoon partij voor een toegevoegde waarde. Gitaarspel van John Dirven wat hier op volgt idem dito. De zwoele sfeer maakt langzaam plaats voor iets meer power. Maar het geluid klinkt hier wat ‘mottig’. De iets zwoele sfeer is op het laatst nog even te horen.

‘Don’t explain’ is een langzaam gezongen en gespeeld jazzy nummer. Niet alleen langzaam, maar ook zacht gespeeld. Zo te horen beroert John Rietberg zijn drums met de gardes. Helaas is er een lichte ruis te horen. Het geheel lijkt zo weg gehaald te zijn uit eerste helft van de vorige eeuw. Qua dat past de lichte ruis er wel in. Mijn voorkeur gaat toch uit naar perfecte geluidskwaliteit. ‘Inner soul’ is één van de nummers waarbij gitarist John een vocale bijdrage levert. Hij heeft een lage stem met een licht ruw randje. Een groot bereik heeft hij niet, maar zijn stem past bij de muziek. Bovendien kleurt zijn stem bij die van Linda. Tijdens live shows kun je bij dit Latijns Amerikaans geïnspireerde ritme vast niet stil blijven staan.

Voor het eerst ben ik verrast, vooral door de fluit tijdens het experimentele begin van ‘Bad Boy’. De vervormde stem vormt een te groot contrast. Ondanks het pakkende, stampende blues rock ritme dat volgt, weet Factor het verrassende effect niet vast te houden. Ik hou zeker van contrasten binnen een nummer. Maar ik mis hier deels de eenheid. Het ritme is snel en pakkend, waardoor ‘Factor’ toch een aardig nummer weet neer te zetten.

De basis van deze 13 nummers is deels geïnspireerd op eerste helft vorige eeuw. Bij sommige nummers zie je bijna de zwart-wit films voor je. Waarbij de beeldkwaliteit (nog) niet optimaal was. Doordat de muziek veelal laidback is, zou Factor ook in bepaalde eet gelegenheden en lounge bars live kunnen spelen. Het muzikale kunnen is er wel degelijk. Maar doordat de geluidskwaliteit op de cd lang niet overal goed is, komen de muzikale kwaliteiten minder tot uiting. Live zal Factor wel degelijk een kwalitatief goed programma neer kunnen zetten. Hun muziek leent zich er voor om live te improviseren. De liefhebbers van de wat rustigere, traditionele blues zullen Factor zeer zeker waarderen.

(6,5/10) (Blues Company)

Facebook: Factor

blueszine_217x59

9 gedachten over “Factor – Lucky numbers”

  1. De heer Dirven zegt schrijver te zijn geweest. Helaas kan ik aan zijn verhaal verder kop noch staart vinden. Vervelend als iemand de perceptie van een luisteraar onder de mat probeert te vegen. Wat een recensent hoort, horen anderen ook – dus misschien beter serieus nemen?

    Beantwoorden
    • Dank je wel Angelo.
      Ik had zeker verwacht dat anderen de lichte ruis ook zouden horen. Ik had niet verwacht dat een lichte ruis zoveel stof zou doen opwaaien.

      Groetjes, Esther

      Beantwoorden
  2. In 24 jaar in de muziekwereld rondlopende, de meest kinderachtige reactie die ik ooit heb gelezen van een muzikant. Meneer Dirven durfde niet met mij in gesprek te gaan, waarschijnlijk omdat hij zelf ook wel wist dat hij fout zat. Een overduidelijke reactie van iemand die jaren heeft gestreden om het ’te maken’ in de muziekindustrie. Zoals zovelen. en een van de ook zovelen die het gewoon net niet hebben gehaald. De echte groten zal je niet horen klagen; Die staan daar boven. Zij die weten dat ze net niet goed genoeg zijn, zijn altijd degenen voor wie het nooit goed genoeg is.

    Toen Esther bij mij kwam dat Dhr Dirven haar zat lastig te vallen met tientallen berichtjes, heb ik de cd zelf ook beluisterd. Kwastjes, brushes of gardes is een interpretatie die de een als dit en de ander als dat opvangt. Maar naast die brushes, kwastjes of gardes, hoorde ook ik gewoon een erg irritante ruis op het album. En niet een die mee is gekomen uit eventuele buizenversterkers of dergelijke, maar gewoon een ruis in de opname. Hoge tonen verdwijnen als eerste in het gehoor en aangezien Dhr Dirven zelf al aangeeft 65 jaar te zijn, is het goed mogelijk dat hij die ruis inderdaad niet hoort. Dat Esther niet hoort of iets gardes of brushes zijn kan Dhr Dirven idd niets aan veranderen. Dat Dhr Dirven zelf de ruis niet hoort kan Esther echter niets aan veranderen.

    De verschillende dreigenmenten echter die Esther op haar eigen Facebookchat heeft gekregen (en naar mij doorgestuurd onder het motto “wat moet ik hier mee aan? ” getuigen echter niet van een slecht gehoor, maar uit een bijzonder kinderachtige en schandalige benadering. Haar daarbij aanvallen over haar schrijfstijl, tsja… Iedereen die Esther kent, weet dat wat er uit haar pen komt bovenmatig goed is gezien haar geschiedenis. Mensen daarop aanvallen… tsja… Dat noem ik niet eens kinderachtig… dat zou nog te veel eer zijn…

    Beantwoorden
  3. vooraf:
    is het wenselijk dat ik dit bondig samenvat op mijn tijdlijn?

    ‘INCOMPETENTIE”

    AAN HEN DIE HET AANGAAT 🙂

    IK SNAP HET
    DAT HET MOEILIJK IS
    CAPABELE MENSEN AAN TE TREKKEN
    RECENSIES TE SCHRIJVEN
    VOOR INTERNETKRANTJES
    VRIJWILLIGERS  BAANTJES
    VEELAL PRO DEO
    MAAR DAAROM MAG JE NOG NIET PERTINENTE ONZIN SCHRIJVEN
    ZONDER ACHTERGROND EN VERDIEPING

    DE BAND FACTOR
    WIL ER GEEN AANDACHT AAN SCHENKEN
    ‘N ARMOEDIG SCENARIO VINDT MEN
    “HET MAAK JE NIET DRUK SCENARIO”
    MAAR IK ZEG
    OP PERSOONLIJKE TITEL

    WAT NIET WAAR IS
    IS NIET WAAR
    EN DAT MOET DIE MEVROUW MAAR SNAPPEN 🙂
    DIE ZICHZELF RECENSENT NOEMT
    EN DIE EEN KATTEBELLETJE SCHRIJFT

    EN????
    DAT MOET ZE RECHT DOEN……
    BIJ EENMAAL BEWUSTWORDING
    HEEEEE IK SCHRIJF WEL ERG NAAST DE MARGE

    HET BETREFT

    Don’t explain Billie Holiday 1946
    by Factor
    vocals Linda Jarvis
    saxophone Tony Peters
    guitar John Dirven
    bass guitar Piet Tromp
    drums John Rietberg
    authentiek geregistreerd
    klinkt als toen
    enjoy

    https://www.facebook.com/JohnDirven/posts/10154887012347259?comment_id=10154887036577259&notif_t=feed_comment&notif_id=1479034704006589

    https://www.facebook.com/FACTOR.theband

    Wanneer je een cd uitbrengt,
    gaan mensen er zich over buigen.
    Logisch dat hoort bij het spel,
    anders moet je niks maken.
    ja je gaat kritiek ontvangen.
    Soms is die mooi en soms is die lelijk 🙂
    Over smaak valt uiteraard niet te twisten.
    Wel over pertinente onwaarheden.
    That’s all in the game.
    Deze mensen noemen zichzelf recensent.
    Je hebt hele vakbekwame
    en je hebt hele beroerde recensenten.
    Gouden regel is: “Ga nooit in discussie met een recensent”!
    Zeker niet als het er eentje betreft die het verschil tussen een drumstokje
    en brushes niet auditief weet te benoemen. 
    Brushes die worden waargenomen als “RUIS”
    en dat is jammer want de recensent houdt van een perfect geluid, schrijft ze.
    Esther……
    Maar wanneer pertinente onzin geschreven wordt in veelal slecht nederlands,
    met stijl-taal en spelarmoede.
    Dan moet je na je vriendelijk verzoek “de onwaarheden-fouten” te corrigeren,
    zelf maar aan de bel trekken.
    Schrijven was ooit mijn beroep dus dat moet nog wel lukken 🙂
    Zo werd over dit nummer geschreven in de recensie
    dat de drummer de garde hanteert, weet U het weet ik het 🙂
    Heel Holland bakt immers.
    Maar erger de mevrouw die de recensie schreef,
    had dus echt niet in de gaten,
    dat de heer Rietberg brushes hanteerde in Don’t explain van Billie Holiday 1946.
    Dit schurend geluid van de brushes op de snare,
    wordt door haar ervaren als “ruis” hahahahaha
    Nee schrijft zij, zij houdt meer van een perfect geluid 🙂
    Er is een ruis waarneembaar.
    Dan zakt je toch de broek omlaag.
    Als zo iemand een recensie over je baby gaat schrijven hahahaha
    Authentieke apparatuur uit die tijd geeft immers geen perfect 2016-geluid 🙂
    Maar wel vond ze het lekker Jazzy klinken,
    goh das weer knap die opmerking
    daar het ook een Jazz std. is hahhaha
    en ook kon ze horen
    dat we wel konden spelen hahahaha
    Die Lucky numbers toch want zo dacht ze dat de band heette.
    Hoe goed verdiep je je als criticus in het onderwerp van je schrijven.
    Even googlen en je weet wie Factor is en wie erin deelnemen.
    De ergste slordigheden waar ze zelf mee voor schutstond,
    heeft ze alsnog gecorrigeerd.
    Maar ik heb uiteraard de eerste tekst in screenshots
    voor hen die interesse hebben in dit soort flauwekul 🙂
    Dit is wat er nog staat. (zie URL’s hieronder)
    Advies als je niks te schrijven hebt, het spoor bijster bent
    of lack of talent, schrijf dan niet maar kies een leuke andere hobby.
    Wel kregen we 6,5 uit 10 een dikke voldoende
    das mooier dan het cijfer dat ik helaas moet geven aan uw matig geschreven opstelletke,
    ik kom niet verder dan een 4 :), eb dat is nog netjes,
    want zo deed ik die dingskes vroeger af toen ik nog voor de klas stond hahahaha
    bron:
    http://www.blueszine.nl/2016/11/09/factor-lucky-numbers/
    http://kessel-tamerus.nl/Esthers_Blog/bluesrock/factor-lucky-numbers/

    WAAROM DAN TOCH EEN REACTIE
    HEEL SIMPEL
    ER ZIJN MENSEN DIE HET VOOR ZOETE KOEK AANNEMEN
    WAT EEN RECENSENT SCHRIJFT
    EN DAARMEE WORDT DEZE CD DAN INEENS SCHROMELIJK TEKORT GEDAAN
    IMMERS WE WERKEN EEN HALF JAAR AAN EEN PRODUCTIE
    EN DAN KOMT ER EEN RECENSIEMUTS
    DIE IN 5 MINUTEN WARTAAL DE CD TOTAAL ONTKRACHT

    ALLEMAAL GOED MAAR MEN MAG NIET “JOKKEN” 🙂

    HIER DE RECENSIE MET DE RECTIFICATIE DOOR MIJ.
    DE HOOFDLETTERS ZIJN VAN MIJ HAHAHA
    ZULKS VOOR DE LEESBAARHEID

    De vijf bandleden van Factor zijn al jarenlang actief in de muziek. Maar Factor is een piep jonge Nederlandse blues band, ze bestaan pas sinds 1 juni van dit jaar. Logisch dat ‘Lucky numbers hun debuut album is. De inspiratie van de muziek komt uit verschillende decennia, allemaal uit de 20e eeuw.

    DE CD IS VORIG JAAR 2015 OPGENOMEN
    LIJKT ME EVIDENT DAT WE TOEN OOK BESTONDEN
    EN HEEFT WEINIG MET INSPIRATIE TE MAKEN
    WE ZIJN GEWOON ZO OUD HAHAHAHA
    DUS UIT DIE TIJD
    VAN DIE TIJD

    Als eerste hoor je een paar zachte solo tonen uit de saxofoon. Waarna de titeltrack een laidback blues vervolg krijgt, met jazzy invloeden. Het orgel, bespeeld door zangeres Linda Jarvis, klinkt op de achtergrond. Linda laat haar stem iets zwoel en zwaar klinken dit past prima in het geheel. Deze titeltrack is behoudend van opzet. Piet Tromp vult het laidback ritme aan met zijn bas. Tony Peters zorgt met zijn saxofoonpartij voor een toegevoegde waarde. Gitaarspel van John Dirven wat hier op volgt idem dito. De zwoele sfeer maakt langzaam plaats voor iets meer power. Maar het geluid klinkt hier wat ‘mottig’. De iets zwoele sfeer is op het laatst nog even te horen.

    SOLO TONEN UIT EEN SAXOFOON
    IS LASTIG OM ER EEN HEEL AKKOORD UIT TE PERSEN HAHA
    ONMOGELIJK ZELFS
    OP EEN OVERBLAASDUBBELTOON NA 🙂

    BESPEELT IS MET EEN T OP HET EIND 3DE PERSOON ENKELVOUD
    JA IS KINDERACHTIG VAN ME
    MAAR ALS JE IETS PUBLICEERT MOET JE OP ZIJN MINST DE INBURGERINGSCURSUS ACHTER DE RUG HEBBEN KWA SPELLING

    WAT IS IN HEMELSNAAM MOTTIG?
    ALS DE SOUND BEDOELD WORDT DIE OP VINTAGE APPARATUUR
    TOT STAND IS GEKOMEN
    DAN IS DE GESCHIEDENIS MOTTIG VAN AL MIJN IDOLEN 🙂

    AL MET AL ER STAAT VOOR MIJ NIETS VAN TOEGEVOEGDE WAARDE 
    EEN RECENSIE BEOOGT IETS ECHTS TE ZEGGEN
    EN NIET EEN OPSOMMING VAN SIMPEL WAARNEEMBARE DINGEN
    ZOALS EEN KLEUTER ZIJN OMGEVING BESCHRIJFT

    ‘Don’t explain’ is een langzaam gezongen en gespeeld jazzy nummer. Niet alleen langzaam, maar ook zacht gespeeld. Zo te horen beroert John Rietberg zijn drums met de gardes. Helaas is er een 

    JA ALS HET LANGZAAM GESPEELD WORDT
    IS HET NIET TE DOEN DAT JE HET SNEL GAAT ZINGEN HAHAHA
    EN DE RUIS WAARAAN GEREFEREERD WORDT
    ZIJN DE BRUSHJES VAN DE HEER RIETBERG.
    DAT GEEFT EEN BORSTELEFFECT OP EEN VEL VAN EEN TROMMEL
    DE SNARE
    VAAK GEBRUIKT IN DE JAZZ
    DAT IS GEEN RUIS!!!
    WAARMEE AAN EEN GEBREKKIGE OPNAMETECHNIEK GEREFEREERD WORDT 
    DE HELE TENEUR IS DAT DE PLAAT VERKEERD KLINKT
    DAT IS SMAAK
    MAAR DE MASTERAAR DER MASTERAARS HAY ZEELEN
    HEEFT ME NU JUIST GECOMPLIMENTEERD MET DE GELUIDSKWALITEIT
    BIJ HEM MASTER IK AL VANAF 1991
    DESTIJDS HAD IK EEN STUDIO MET TAKE IT FOR GRANTED
    IK DENK DAT U NIET HOUDT VAN ANALOGE APPARATUUR
    MAAR ALLES KNETTER HARD OP DE 0 dB  DIGITAAL
    GEMASTERD WILT HEBBEN
    LIEFST MET LOUDNESSSS AAN VOOR DE DYNAMIEK HAHAHA
    JA LULLIG ALLEMAAL WAT IK SCHRIJF
    MAAR JE HEBT GEEN BAL VERSTAND VAN GELUID
    ECHT 0

    lichte ruis te horen. Het geheel lijkt zo weg gehaald te zijn uit eerste helft van de vorige eeuw. Qua dat past de lichte ruis er wel in. Mijn voorkeur gaat toch uit naar perfecte geluidskwaliteit. ‘Inner soul’ is één van de nummers waarbij gitarist John een vocale bijdrage levert. Hij heeft een lage stem met een licht ruw randje. Een groot bereik heeft hij niet, maar zijn stem past bij de muziek. Bovendien kleurt zijn stem bij die van Linda. Tijdens live shows kun je bij dit Latijns Amerikaans geïnspireerde ritme vast niet stil blijven staan.

    IK VIND HET OOK JAMMER DAT IK GEEN GROOT BEREIK HEB
    NET ALS BOB DYLAN DAT JAMMER VINDT VREES IK
    DIT IS ZO EEN ONZINNIGE OPMERKING
    IK ZING DIT NU EENMAAL
    NET ALS LEONARD COHEN MET ZIJN BEREIK HAHAHAHA
    VOOR BEREIK WAAR MENSEN ALS EEN SPEER OMDRAAIEN
    HEBBEN WE PROGRAMMA’S ALS THÉ VOICE 🙂
    IK DRAAG EEN LIED GEEN GOOCHELACT

    Voor het eerst ben ik verrast, vooral door de fluit tijdens het experimentele begin van ‘Bad Boy’. De vervormde stem vormt een te groot contrast. Ondanks het pakkende, stampende blues rock ritme dat volgt, weet Lucky numbers het verrassende effect niet vast te houden. Ik hou zeker van contrasten binnen een nummer. Maar ik mis hier deels de eenheid. Het ritme is snel en pakkend, waardoor ‘Lucky numbers toch een aardig nummer weet neer te zetten.

    DIE VERVORMDE STEM IS EEN MEGAFOON
    VAAK GEBRUIKT ALS STIJLFIGUUR
    DEZE SONG HEET BAD BOY
    LUCKY NUMBERS IS EEN ANDERE SONG
    EN TEVENS DE TITEL VAN DE CD
    DE BAND HEET FACTOR
    AL MET AL ERG SLORDIG
    EN HET LIJKT EROP DAT HET NATTE VINGERWERK IS
    ROCK RITME IS 1 WOORD
    IN HET NEDERLANDS SCHRIJF JE 2 SUBSTANTIEVEN
    IN EEN SAMENSTELLING ALS 1 WOORD
    JA IK KAN LULLIG DOEN
    IN HET ENGELS DAARENTEGEN ZIJN HET SEPARATE WOORDEN (IMMER!)
    IK ZOU ER VAN DE WINTER EEN CURSUSJE SPELLING TEGEN AAN GOOIEN MOCHT JE JE SCHRIJVERIJ SERIEUS WILLEN NEMEN
    ZODAT OOK DERDEN DAN KUNNEN GENIETEN
    VAN UW MENING IN GOED NEDERLANDS
    DAT HEET WIN WIN

    De basis van deze 13 nummers is deels geïnspireerd op eerste helft vorige eeuw. Bij sommige nummers zie je bijna de zwart-wit films voor je. Waarbij de beeldkwaliteit (nog) niet optimaal was. Doordat de muziek veelal laidback is, zou Factor ook in bepaalde eet gelegenheden en lounge bars live kunnen spelen. Het muzikale kunnen is er wel degelijk. Maar doordat de geluidskwaliteit op de cd lang niet overal goed is, komen de muzikale kwaliteiten minder tot uiting. Live zal Factor wel degelijk een kwalitatief goed programma neer kunnen zetten. Hun muziek leent zich er voor om live te improviseren. De liefhebbers van de wat rustigere, traditionele blues zullen Factor zeer zeker waarderen.

    KWA EETGELEGENHEDEN
    LIJKT HET ME NIET ECHT HANDIG ALS MEN FACTOR ZOU BOEKEN
    TENZIJ ER RENNIES IN HET VERRASSINGSMENU GRATIS VERSTREKT WORDEN
    WE SPELEN ECHT GEEN LOUNGEMUZIEK
    EEN PAAR LAIDBACK SONGS DAT WEL MAAR VAN DE REST GA JE BEHOORLIJK DE POLITIE AAN DE DEUR KRIJGEN
    TOT SLOT WE ZIJN ABSOLUUT GEEN BLUESBAND
    HELEMAAL NIET !!!!!
    IEMAND DIE DAT NIET HOORT !!!!
    HEEFT DE BALLEN VERSTAND VAN MUZIEK !!!!

    FACTOR HEEFT EEN PAAR SONGS MET BLUESINVLOEDEN
    MAAR GROSSO MODO IS HET POP-ROCK
    EN AL HELEMAAL GEEN TRADITIONELE BLUES
    ALS JE DAT NIET HOORT HEB JE GEEN IDIOOM OPGEBOUWD
    KWA MUZIEKSTIJLEN
    EN OOK UW ZINSBOUW IS HEMELTERGEND SLECHT.

    U HEEFT EEN GOED BEDOELDE RECENSIE PROBEREN TE SCHRIJVEN
    EN U ZULT ONGETWIJFELD EEN LEUKE MEVROUW ZIJN
    MAAR KWA NEDERLANDS VALT ER NOG VEEL WINST TE BEHALEN,
    IN STIJL, GRAMMATICA EN SPELFOUTEN
    IK HEB RECHT VAN SPREKEN
    IK HEB NAMELIJK UNIVERSITAIR NEDERLANDS GESTUDEERD 🙂
    EN DAT GEEFT ALLEMAAL NIKS
    MAAR RECTIFICEER KLINKKLARE ONZIN AUB
    WAT ZIJN IN HEMELSNAAM GARDES OP EEN DRUMSTEL ?
    EN IS HET NIET LOGISCH
    DAT EEN NUMMER ALS DON’T EXPLAIN JAZZY KLINKT ?
    HET IMMERS EEN JAZZ STANDARD 
    IK ZOU HET VOORTAAN MAAR HOUDEN
    BIJ EEN REISVERSLAGJE
    VAN DE BOERINNENBOND NAAR VALKENBURG
    WANT IEMAND DIE DE LEADVOCALISTE NIET OF NAUWELIJKS BESPREEKT LIJKT ME NIET ECHT DE AANGEWEZEN PERSOON
    VOOR EEN REVIEW
    MENSEN SCHRIJF AUB VOORAL REVIEWS
    MAAR IS HET TEVEEL GEVRAAGD
    DAT MEN ZICH ENIGSZINS ZICH PROBEERT IN TE LEVEN IN HET ONDERWERP?
    HELAAS MOET IK ALS EX-LERAAR NEDERLANDS
    EEN ONVOLDOENDE GEVEN VOOR UW OPSTEL
    DAT RED IK NIET MET 6,5 UIT 10 PUNTEN
    IK VREES DAT U NOG EEN JAARTJE BIJ ME TERUG MOET KOMEN
    VOOR WAT BASISVAARDIGHEDEN

    (6,5/10) (Blues Company)

    TOT SLOT
    WAT IK SCHREEF
    IN DE LAATSTE MANCHE

    NA ZICH TE HEBBEN VERSCHOLEN ACHTER DE EINDREDACTEUR 🙂
    TOEN ZE ZE ZICH TOT HEM WENDDE,
    WAT MOET IK DOEN WAT MOET DOEN?
    DIE HET VOOR HAAR OPNAM IN MIJN SPAMBOX
    EEN BOX DIE IK NOOIT BEKIJK
    HET IS IMMERS SPAM 🙂
    WAAR HEB JE ANDERS EEN SPAMBOX VOOR? HAHAHAHA
    GEEN IDEE WAT IE SCHREEF NAAR ME HAHAHAAH

    Goede morgen Esther

    Ik heb reeds een aantal reacties ontvangen m.b.t. jouw recensie
    aangaande de geluidskwaliteit van “Lucky numbers.”
    Onze masteraar een prominent in de audiowereld,
    die iedereen van betekenis van René Froger tot en met Herman Brood heeft gedaan,
    heeft juist in lovende bewoordingen gesproken over de sound van dit album.
    Ik master al bij hem sinds 1991.
    Zelf werk ik al in studio’s sinds 1989 tot en met heden en na tig albums heb ik wel een klein beetje een visie opgebouwd hoe ik vind dat ik zou willen klinken 🙂
    Hij ziet dit als kritiek op zijn werk. Logisch toch. Is hij niet blij mee.
    Het album is met analoge apparatuur en vintage apparatuur tot stand gekomen.
    Waardoor juist het harde digitale afwezig is. (lees: buizenapparatuur)
    Nogmaals zou je a.u.b. zaken die onwaar zijn willen aanpassen?
    Iets herschrijven kost nauwelijks tijd indien het deleten betreft van de onjuiste informatie.
    Zoals gezegd anders moet ik het zelf rectificeren op mijn facebook (5000 vr.)
    en dat wordt dan weer gedeeld etc. door bandleden, vrienden.
    Wie zit daar nu op te wachten.
    Ik heb liever dat jij dat zelf doet,
    ik heb geen zin iets lulligs te moeten gaan schrijven over een recensie waarbij de informatie niet klopt.
    De band heet Factor. Het album heet Lucky numbers. 
    Maar bij de song Bad Boy staat nu dat wij Lucky numbers heten.
    Allemaal heel verwarrend.
    Even kijken naar de facebookpagina van mij (je bent immers een vriend van me)
    of van Factor had je wat meer info verschaft.
    De band bestaat niet sinds 1 juni van dit jaar.
    Het album is opgenomen najaar 2015.
    De band bestaat sinds voorjaar 2015.
    Er is ruim 8 maanden gewerkt aan het album, op zoals ik al schreef,
    vintage-apparatuur uit veelal de de jaren 60 om juist die authentieke “oude” sound te bewerkstelligen.
    Een sound dij jij mottig noemt. 
    Een woord dat ik niet ken maar ongeveer aanvoel wat je ermee zou kunnen bedoelen.
    Laat Jimi Hendrix het maar niet horen 🙂

    Niet onbelangrijk wij zijn een rock-popband, met een bluesinvloedje hier en daar,
    dus absoluut geen traditionele bluesband,
    laat ze het maar niet horen de “Bluespolitie”.
    Bij drums wordt nooit over gardes gesproken, dat is meer een tool voor in de keuken 🙂
    Ik ben afgestudeerd universitair Nederlands en ik heb daarin ook les gegeven.
    We moeten niet willen dat ik jouw recensie als een opstel moet gaan beoordelen
    om zulks openbaar te maken.
    Los het zelf vandaag op dat is het minst opvallend,
    anders ben ik genoodzaakt “close reading” een analyse te geven van je recensie.
    De cd is zorgvuldig tot stand gekomen, met keuzes voor geluid.
    en dat jij kunt horen zoals je schrijft: “dat we wel kunnen spelen” is fijn natuurlijk,
    maar ik had niet anders verwacht met 3 conservatorium-Hilversum-gasten
    en ons verleden,
    hiermee aangevende dat we niet een goedwillend amateurclubje zijn
    die vlug een democee-deetje heeft gemaakt.
    We hebben heel wat meer op de teller staan dan dat.
    Allemaal zo te vinden op facebook e.d.

    Nogmaals het gaat absoluut niet over de mening is onze cd goed of niet goed.
    Het gaat over de vlotte stijl die naast de waarheid zit over wie we zijn en over de tot stand koming van “Lucky numbers”
    Wel als ik een recensie zou schrijven zou ik wat meer in gaan op de leadvocals bijvoorbeeld. Immers zonder die had je niet eens een “plaat”
    En bij het heengaan vandaag van mijn held Leonard Cohen ook een man met een heeeeeel klein bereik maar met een enorme zeggingskracht,
    is het toch absoluut totaal insignificant hoeveel octaven de man zou hebben aangekund, hij kon de wereld aan. Voor octaven en bereik hebben ze programma ontwikkeld namelijk thé Voice of Holland etc.

    Welnu heel verhaal, maar dat verdient ons album dan ook.
    Als je een klein beetje je huiswerk zou hebben gedaan,
    mvg John Dirven

    https://www.facebook.com/JohnDirven/video's/vb.816902258/10154887006047259/?type=3&theater

    ZAL ER EEN COMPILATIE VAN MAKEN
    WANT DIT SOORT LUCHTVERPLAATSING
    IS BEST WEL DE CATEGORIE
    “IGNORANCE WITH AN ATTITUDE”

    sorry voor eventuele dubbele mededelingen
    was een etappe reactie in 3 keer
    die ik niet heb verzonden
    zal ik het posten
    zal ik het niet posten
    ik ben immers 65
    moet ik wel meedoen
    aan dit pubergedoe ?

    en
    die ik niet wilde koppelen aan onze song
    Don’t explain
    en uit luiheid niet wilde samenvatten tot 1 verhaal
    maar ge komt er wel uit hahaha
    godzijdank
    schrijf ik snel
    en denk ik nog sneller hhaahhaah

    sorry voor evt slordigheden
    heb geen redactie gepleegd
    net als jullie
    mag ik ook alles schrijven

    ik denk dat Esther een aardige mevrouw is zonder meer
    maar die mevrouw kan niet schrijven
    en ik kan dat weten
    want ik kan dat namelijk wel 🙂

    maar schrijven over dingen waar ze geen verstand van heeft
    moet ze maar aan anderen over laten,
    want haar enthousiasme dekt absoluut geen inhoud 🙂
    stap eens over dat triviale luchtige toontje heen
    en verdiep U eens echt in muziek
    die meer voorstelt dan het amusement dat U beschrijft

    meer kan ik er niet van maken

    mvg John Dirven

    anyway
    als U niet het fatsoen hebt uw flater te doen herleven in een correcte vorm
    zal ik zulks voor U doen
    in afgeslankte versie
    maar niet minder evident 🙂
    immers U doet mee aan de grote mensen wereld
    ik zal U daarbij helpen hahaha

    neem uw verantwoordelijkheid en erken kutzooi of goed werk 🙂

    Beantwoorden

Please feel free to comment / Reacties zijn van harte welkom

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: